Fluctuatiile de pe piata auto in Romania. Vanzari, performante si design
In ciuda pandemiei, piata auto din Romania si la nivel global este in continua dezvoltare. Desi numarul vanzarilor din ultimele 10 luni a scazut simtitor spre deosebire de evolutia pietei din anii precedenti, marii producatori de automobile nu se lasa descurajati si isi propun in continuare sa-si impresioneze fanii si clientii cu modele din ce in ce mai moderne, performante si elegante.
Astfel, ne asteptam ca in acest an si in 2022 sa fim impresionati cu modele de top de la orice brand, inclusiv de la cele autohtone pe care le cunoastem cu totii, si pana la cele din gama de lux precum Porche, Lamborghini, Ferrari sau Jaguar. Si lista poate continua.
Fluctuatiile de pe piata auto in materie de vanzari
In ciuda faptului ca masinile scumpe vor atrage dintotdeauna
atentia, statisticile indica faptul ca pretul nu este suficient pentru a lua o
decizie, mai ales pentru cei care au avut de suferit pe durata acestei
pandemii. Astfel, oamenii cauta sa fie mai cumpatati si se axeaza cu precadere
pe fiabilitate chiar si in cele mai anevoioase conditii, in detrimentul
brandului sau a designului.
Exista insa si categorii sociale care nu intampina prea mari probleme financiare sau pentru care pasiunea fata de masini scumpe este aparent definitorie. Iar aceasta categorie nu s-a sfiit si nu se va sfii sa investeasca in masini premium chiar si peste 30.000 euro.
Fluctuatiile de pe piata auto in materie de performante si
design
Bineinteles, intotdeauna cerinta principala a utilizatorilor au
reprezentat-o performantele cat mai mari si cat mai noi.
Astfel, oamenii isi doresc automobile cu multi cai putere, dar care
sa aiba un consum cat mai redus sau mai bine optimizat din punct de vedere al
costurilor.
De altfel, romanii adora masinile care fac senzatie prin viteze cat
mai mari si prin sisteme care raspund cu usurinta la schimbarea treptelor,
permitandu-le sa atinga valori impresionante asa cum pot observa si in cazul
prezentarilor de automobile. Chiar daca majoritatea nu vor folosi niciodata
masina la potential maxim, acesta ramane un criteriu pe care multi il iau in
considerare.
Foarte multi utilizatori gandesc alegerea pe termen lung si din punct de vedere al resurselor utilizate. Exista numeroase discutii in ceea ce priveste alegerea unor automobile cu un carburant traditional, insa variantele moderne care-si propun sa reprezinte o alternativa sustenabila par sa fie usor anevoioase din prisma costurilor initiale de achizitie. Cu toate astea, masinile eco isi propun sa fie mai silentioase, mai prietenoase cu utilizatorii, cat si cu mediul inconjurator, oferind tuturor utilizatorilor tot ceea ce isi pot dori de la un automobil modern.
Nici la capitolul design cerintele nu sunt mai prejos! De exemplu, primeaza masinile cu scaune din piele sau alte materiale atractive care ofera si o nota aparte de confort. Insa, cele textile sunt considerate aparent mai practice si mai usor de intretinut de catre cei care-si doresc o masina cu costuri minime de intretinere, pe termen lung. Culorile indraznete au inceput sa iasa si ele in evidenta desi, cei mai multi isi doresc inclusiv sa-si puna propria amprenta asupra automobilelor prin foliere sau nuantarea definitiva intr-o nuanta metalizata si/sau cu reflexii.
Fluctiatiile de pe piata auto in materie de branduri
La capitolul branduri, exceptie nu fac nici versiune clasice, cu
traditie, precum Dacia, Renault sau Volkswagen, dar nici variantele premium
unde putem aminti de Lamborghini, Bentley, Aston Martin, Jaguar, Porsche etc.
In general, modelele mai accesibile si care se prezinta bine si din punct de vedere estetic sunt la mare cautare.
Asadar, fluctuatiile de pe piata auto se rasfrang in numeroase
directii, atat din punct de vedere financiar, cu accent pe renumele firmelor pe
piata, cat si pe performante.