Mercedes-Benz EQS și încă 8 „masini electrice” cool

Mercedes-Benz a prezentat noul său model - pilotul liniei electrice numite EQS, care prezintă toate cele mai noi dezvoltări și tehnologii ale mărcii. A devenit prima mașină executivă din lume construită pe o platformă electrică modulară. Mașina are cel mai mic coeficient de rezistență aerodinamică dintre modelele de serie, poate parcurge peste 600 de kilometri fără a se reîncărca și accelera 0-100 în puțin peste patru secunde. Am decis să vedem ce alte mașini electrice cool cu ​​un tip de caroserie similar sunt pe piață. Puteți vedea concurenții Mercedes EQS mai jos.

Mercedes-Benz EQS

În primul rând, să ne amintim pe scurt ce este un Mercedes-Benz EQS . Liftback-ul, construit pe o nouă platformă și care reprezintă modelul de vârf al liniei „verzi”, este oferit în două modele: 450+ și 580.

Prima versiune - 450+ - este echipată cu un motor de 333 cai putere, o baterie de 108 kilowați-oră și tracțiune pe spate. O astfel de mașină atinge 100 km/h în 6,2 secunde. Viteza maximă este de 210 kilometri pe oră, iar rezerva de putere ajunge la 680 de kilometri.


Primul Mercedes-Benz EQS cu un indice de 580 este cu tracțiune integrală. Puterea centralei sale ajunge deja la 524 de CP și, până la 100 de kilometri pe oră, mașina accelerează în 4,3 secunde. Fără reîncărcare, poate parcurge aproximativ 620 de kilometri. De la o stație de încărcare rapidă de 300 de kilometri, mașina poate fi „realimentată” în 15 minute.

Audi e-tron GT

Noutatea electrică a Audi este e-tron GT . La fel ca Mercedes, este disponibil în două versiuni: modelul entry-level e-tron GT quattro și RS e-tron GT. Indiferent de modificare, modelul este echipat cu o unitate bimotor, un sistem de tracțiune integrală și o baterie cu o capacitate de 93 kilowati-oră.


E-tron GT obișnuit este echipat cu un motor electric de 238 cai putere în față și 435 cai putere în spate. De la zero la 100 de kilometri pe oră, mașina accelerează în 4,1 secunde. Viteza maximă este limitată la 245 de kilometri pe oră. Rezerva de putere a acestei versiuni este de 487 de kilometri.

Varianta cu index RS are același motor electric frontal (238 cai putere), dar cel din spate produce deja 456 cai putere. Mașina ajunge la „sute” în 3,3 secunde. „Viteza maximă” - 250 de kilometri pe oră. Er-eska poate parcurge 472 de kilometri cu o singură încărcare. Va dura aproximativ 25 de minute pentru realimentarea completă la stațiile de încărcare super-alimentare.

Tesla Model S Plaid

Desigur, nici o conversație despre mașinile electrice nu poate face fără Tesla. Unul dintre cele mai tari modele ale mărcii este modelul S Plaid. Liftback-ul este echipat cu trei motoare electrice cu o capacitate totală de 1034 sau 1115 cai putere (în versiunea Plaid +).


De la zero la 97 km / h, aceste mașini pot accelera în doar 1,99 secunde. Modelul S Plaid poate parcurge 628 kilometri cu o singură încărcare, iar Plaid + - 837 kilometri.

Porsche taycan

Puterea motorului de la Porsche Taycan , în funcție de modificare, variază de la 408 la 761 de forțe. Varianta de top a Turbo S este echipată cu două motoare electrice, un șasiu complet direcțional și un acumulator cu o capacitate de 93,4 kilowați-oră.

Mașina electrică atinge prima sută de kilometri pe oră în 2,8 secunde. Taycan Turbo S acoperă 390-416 kilometri fără reîncărcare. 


Bmw i4

BMW s-a concentrat până acum pe dezvoltarea crossover-urilor electrice și are un singur autoturism nou - i4. Ea, desigur, nu este o concurentă la Mercedes-Benz EQS (cel puțin modelul bavarez este pur și simplu mult mai mic), dar este totuși interesantă pentru caracteristicile sale.


Cele cinci uși vor fi disponibile în mai multe versiuni - eDrive35 și eDrive40 (ambele cu tracțiune spate) și M50 de vârf (cu tracțiune integrală).

Acesta din urmă va primi o centrală electrică cu două motoare electrice cu o capacitate totală de 530 cai putere și va putea accelera la „sute” în patru secunde. Rezerva de putere este de 590 de kilometri conform ciclului WLTP.

Lucid Air

De la germani și Tesla, să trecem la ceva puțin mai exotic. Toamna trecută, Lucid Motors a prezentat Air, un concurent al modelului S Plaid.

Lucid Air este construit pe propria sa platformă și este disponibil în trei versiuni - cu motoare electrice cuprinse între 620 și 1090 de forțe.


Varianta de vârf este echipată cu o baterie de 113 kilowați-oră și poate atinge 60 mph în 2,5 secunde. Rezerva de putere este de până la 810 kilometri. Comenzile pentru noul produs sunt deja acceptate .

Nio ET7

Fără „chinezii”, nicăieri. Nio a lansat recent o mare berlină electrică ET7 cu o centrală bimotor de 653 cai putere și o baterie de 150 de kilowați-oră.

Compania promite că versiunea de top a modelului va putea câștiga prima sută de kilometri pe oră în 3,9 secunde, iar rezerva de putere va ajunge la 1000 de kilometri.

Prețul Nio ET7 variază de la 448 la 526 mii de yuani (de la 69 la 81 mii de dolari).


Lightyear One

O opțiune și mai exotică este o mașină electrică din Olanda numită Lightyear One, echipată cu panouri solare. Doar această mașină poate concura cu Mercedes EQS în ceea ce privește coeficientul de rezistență - 0,20 pentru ambele produse noi.

Modelul a fost echipat cu patru motoare electrice (câte unul în fiecare roată) și un set de baterii (capacitatea nespecificată), ceea ce va face posibilă parcurgerea a aproximativ 725 de kilometri fără reîncărcare. Panourile solare de pe acoperiș ajută la reîncărcarea bateriilor din mers.


Începutul producției de articole noi este programat pentru 2021. La început, doar 946 de mașini vor fi lansate. Peste 100 de exemplare ale modelului au fost deja vândute la precomenzi. Prețul este de 150.000 de euro.

Trinity proiect Volkswagen

Volkswagen pregătește, de asemenea, un lift electric mare, dar nu va apărea în serie până în 2026. Modelul este încă cunoscut sub numele de Project Trinity - există doar un teaser pentru el. Pentru aceasta este dezvoltată o nouă platformă și un sistem de pilot automat bazat pe o rețea neuronală de auto-învățare capabilă să facă schimb de date cu alte mașini.


Lasa un comentariu
Nu exista opinii la acest produs